Úvod Zdravie a rodina Nebojte sa v tehotenstve cvičiť, pozor však na opatrnosť

Nebojte sa v tehotenstve cvičiť, pozor však na opatrnosť

220
0
ZDIEĽAŤ
Nebojte sa v tehotenstve cvičiť, pozor však na opatrnosť

Tehotenstvo nie je dôvod, aby sa ženy obmedzovali v pohybe, alebo aby prestali športovať. Samozrejme treba brať ohľad na rastúce bruško, no pravidelným pohybom si nemôžete uškodiť.

Čo všetko je možné?

To, čo všetko budete môcť v tehotenstve cvičiť záleží od zdravotného stavu, bezproblémovosti priebehu tehotenstva a toho, či ste cvičili aj predtým. Samozrejme s pribúdajúcimi týždňami treba byť opatrnejšia, no ak nebudete nič preháňať, pravidelný pohyb a šport vám len prospeje. V prvom trimestri mnohé ženy ani len netušia, že pod srdcom nosia potomka a ak máte aj to najmenšie podozrenie, radšej si ho overte. V prípade potvrdenia gravidity už nebudete môcť absolvovať taký tréning ako doteraz a bude potrebné ho prispôsobiť vášmu stavu.

Na to, aby ste mohli s cvičením pokračovať je dobrá konzultácia s lekárom a aj s fitness trénerom. Vďaka skúsenostiam vedia poradiť čo je správne a naopak, čo by ste radšej robiť nemali. Výskumy dokonca ukazujú, že ženy, ktoré cvičili aj počas tehotenstva mali lepšiu fyzickú kondíciu, menej komplikácií a lepší pôrod. Samozrejme nie je to zárukou, no vo väčšine prípadoch to funguje.

Primeranosť cvičenia sa dá odmerať

V rámci výberu cvikov je potrebné zohľadniť stav každej ženy individuálne. Úplne iný tréning môže absolvovať rodička, ktorá nikdy necvičila ako tá, ktorá športuje pravidelne. Na to, aby sme dokázali určiť vhodnosť pohybovej aktivity slúži podľa odborníkov tepová frekvencia ženy. Tá podľa nich nemôže presiahnuť zvýšenie o 60%, ktoré sa odvíja od pokojového stavu. Obavy v tomto prípade nie sú opodstatnené, pretože pre tehotnú ženu je pozitívom každý pohyb navyše. Odporúča sa, aby gravidné ženy športovali aspoň raz týždenne, čo im výrazne uľahčí ich pohyb počas klasického dňa.

Využívať môžu dokonca aj posilňovací stroj, no treba ho prispôsobiť svojmu aktuálnemu stavu. Najvhodnejšími formami pohybu je napríklad rýchla chôdza, joga, pilates, no povolená je aj návšteva fitness centra. Výhodu majú ženy s vlastným domácim fitkom, ktoré si zacvičia, kedy sa im zachce. Vynechať by ste však mali všetky prudké pohyby alebo aktivity, pri ktorých je hrozba úrazu. V poslednom trimestri je veľkým rizikom pád, kedy žena nemá koordináciu, na ktorú je zvyknutá. Svoj tréning preto dobre zvážte a neriskujte. Dobrým riešením je zakúpenie si niektorého fitness stroja alebo pomôcky domov, kde si zacvičíte pohodlne a v súkromí.

Rôzne produkty tohto druhu ponúka športový predajca inSPORTline, u ktorého si môžete objednávať aj online. V ponuke sa nachádza posilňovacia veža, fitness lopta, podložka, činky a rôzne iné.