Úvod domácnosť a bývanie Chýba vám sila a energia? Ako sa cítiť opäť fit

Chýba vám sila a energia? Ako sa cítiť opäť fit

22
0
ZDIEĽAŤ
Chýba vám sila a energia? Ako sa cítiť opäť fit

Zimné obdobie je náročné pre ľudský organizmus ako po psychickej, tak aj po fyzickej stránke. Zo dňa na deň cítite, ako vám ubúda sila a energia. Ste rýchlo unavení a máte pocit, že by ste dokázali prespať celý týždeň. Tento pocit je spôsobený minimom slnečného žiarenia a teplotnými rozdielmi. K tomu všetkému na vaše zdravie útočia z každej strany vírusy. Našťastie existujú spôsoby, ako s nimi bojovať, mnohé možnosti podporenia imunity a s tým súvisiaci návrat stratenej energie.

Zimné počasie oslabuje imunitu

Počas každej zimy sa objavujú rôzne druhy vírusov a baktérií, ktoré ohrozujú vaše zdravie. V posledných mesiacoch ide hlavne o nebezpečný COVID-19.

Tento vírus môže u slabších jedincov s oslabenou imunitou vyvolať enormné zhoršenie zdravotného stavu a dokonca smrť. Spojením viacerých príčin je organizmus náchylný na ochorenia a nevie dostatočne bojovať s vírusmi či baktériami. Oslabenie vášho zdravia často nastane, ak sa rozhodnete prechodiť obyčajné prechladnutie.

Keď ste dlhodobo vystavení nízkym teplotám, dochádza k zníženiu prekrvenia a postupnému oslabovaniu imunity. Prechladnutie je vlastne bránou pre vírusy, proti ktorým nemá oslabené telo možnosť bojovať plnou silou. Preto aj na prvý pohľad banálne prechladnutie môže byť nebezpečné.

Ďalšou príčinou oslabenej imunity počas zimy je menej pohybu na čerstvom vzduchu. Prakticky celý deň ste zatvorení v práci a následne sedíte doma. V interiéroch málo vetráte a prekurujete miestnosti. Máte väčší sklon ku konzumácii nezdravých jedál a na stole sa u vás objavuje menej zeleniny či ovocia.

Všetky negatíva zimy viete zmierniť pomocou detoxikácie tela a mysli. Detoxikácia organizmu vám vráti energiu a podporí správne fungovanie imunity.

Kroky k zdravej mysli i telu

Detoxikácia organizmu

Relax pri obľúbenom nápoji

Prvým krokom, ktorý vám vráti silu, je detoxikácia organizmu. Detox by ste si mali raz za čas dopriať počas celého roka. Začnite napríklad pitím kávy. Možno patríte do skupiny odporcov tohto zázračného moku, ale skúste kávu ochutnať. Nepite však lacnú kávu.

Naozaj kvalitná káva je plná antioxidantov, ktoré chránia vaše telo pred viacerými ochoreniami. Káva je prevenciou proti chorobám pečene, cukrovke či rakovine. Káva vás povzbudí, dodá energiu a samotné pitie kávy je veľkým relaxom. Spravte z pitia kávy rituál, ktorý sa začne jej prípravou. Stavte na kávovar vhodný pre ozajstných fajnšmekrov. Ako vybrať kávovar snov?

Najlepšou voľbou je plnoautomatický kávovar, pomocou ktorého si viete uvariť kávu ako od skúseného baristu za pár sekúnd. Takýto kávovar zomelie kávové zrná na rôznu hrúbku, pripraví vám kávu intenzívnej chuti a dokáže vyčariť rôzne mliečne kávové nápoje. Všetkého veľa škodí, a preto sa vyhnite nadmernému pitiu kávy. Zdravá dávka sú dve až tri šálky denne, v prepočte približne 300 mg kofeínu.Ako vybrať kávovar

Prečistenie organizmu

Pri detoxikácii organizmu sú nápoje alfou a omegou prečistenia tela a orgánov. Pomocou zdravých smoothie nápojov a štiav vyplavíte toxíny z ľadvín, pečene a žalúdka. Práve žalúdok má na imunitu zásadný vplyv. Až 80 % imunitného systému sa dá podporiť správnou funkciou čriev.

Pri pocite straty energie si doprajte šťavy zo zeleniny a ovocia. Piť by ste ich mali minimálne päť dní. Ak skúšate detox po prvý raz, postačia aj tri dni. Ovocné šťavy si vyrábajte hlavne z plodov, ktoré sú chránené šupkou. Napríklad grep, pomaranč, melón alebo avokádo.

Zo zeleniny siahnite po kapuste, špenáte, zeleri, uhorke alebo červenej repe. Červená repa je priam zabijakom voľných radikálov a dokáže ochrániť telo pred rakovinou. Počas dňa by ste mali vypiť aspoň 6 pohárov štiav alebo smoothie. Po dokončení detoxikácie sa nevrhnite ihneď na klasický jedálniček. Pokračujte v ozdravnom procese pomocou ľahkých jedál. Na vašom stole by ste mali preferovať superpotraviny.

Pite dostatok čistej vody a bylinkových čajov. Vyhýbajte sa sladkostiam, príliš slaným jedlám, chemicky upravovaným potravinám, červenému mäsu a bielej múke. Nie každý človek dokáže držať tekutý detox. Nahradiť sa dá čiastočnou detoxikáciou. Pri tomto spôsobe detoxu stačí na minimálne jeden týždeň upraviť váš jedálniček a stravu dopĺňať pitím štiav. Počas detoxikačného týždňa jedzte len ryby, zeleninu, ovocie a kyslomliečne výrobky.

Duševná detoxikácia

Vyspite sa do ružova

Druhým krokom k plnej sile a vitalite je detoxikácia mysle. Zdravie je spojením fyzickej sily a vašej psychiky. Jedine harmonizácia týchto dvoch častí vám pomôže prekonávať negatívne vplyvy a zvýšiť vašu imunitu.

Základom zdravého a pozitívneho myslenia je kvalitný spánok. Počas spánku sa telo regeneruje a získava silu do ďalšieho dňa. Dlhodobý nedostatok spánku spôsobuje rôzne zdravotné problémy, zhorší sa vaša koncentrácia a pamäť. Dospelý jedinec by si mal dopriať 8 hodín spánku.

Kvalitu spánku docielite jedine v prostredí, ktoré vás nebude pri spánku rušiť. Zabezpečte si v spálni dokonalú tmu, investujte do anatomických matracov a myslite aj na správne vetranie. Pred spaním nejedzte ťažké jedlá, nemyslite na problémy, prečítajte si zopár strán z obľúbenej knihy, počúvajte príjemnú hudbu, porozprávajte sa s milovanou osobu alebo relaxujte pomocou aromalampy.

Rozvíjajte sa a relaxujte

Pre duševné zdravie sú okrem spánku dôležité aj sociálne kontakty. Odhoďte telefón, vypnite sociálne siete a ak to situácia umožňuje, stretávajte sa s blízkymi v reálnom svete. V prípade podozrenia na ochorenie si aspoň zavolajte alebo uskutočnite videohovor cez Skype.

Rozširujte okruh svojich známych a nebojte sa spoznávať aj mladších alebo starších ľudí. Ich iný pohľad na svet rozšíri vaše obzory. Každý deň si nájdite čas na svoje koníčky alebo sa začnite venovať novým.

Relaxujte aktívne a snažte sa chodiť na prechádzky. Vyskúšajte si myseľ prečistiť pomocou relaxačných metód, ktoré zamestnajú vaše ruky. Vyskúšajte arteterapiu alebo meditáciu.

Ako účinný prostriedok na detoxikáciu mysle sa osvedčil sedemdňový program pozitívneho myslenia. Počas siedmich dní ihneď stopnite svoje myšlienky v týchto prípadoch: pri pocite hnevu, smútku, obáv a strachu. Povedané jednou vetou – problémy, ktoré sa nedajú vyriešiť, hoďte za hlavu. Sústreďte sa na podstatné veci a žite pre daný okamih.