Úvod Zdravie a rodina Prekonali ste respiračné ochorenie? Takto sa dostanete späť do formy

Prekonali ste respiračné ochorenie? Takto sa dostanete späť do formy

16
0
ZDIEĽAŤ
Prekonali ste respiračné ochorenie? Takto sa dostanete späť do formy
Prekonali ste respiračné ochorenie? Takto sa dostanete späť do formy

Respiračné ochorenia potrápia minimálne raz do roka každého človeka bez ohľadu na fyzický stav. U niekoho je priebeh mierny, iný sa trápi s ochorením niekoľko týždňov. Následkom respiračných problémov býva strata kondície, ktorú by ste mali naberať pomaly a s rozumom.

Začnite pomaly, ale hlavne začnite

Po respiračných ochoreniach býva najviac postihnuté dýchanie. Niekedy robí človeku problém vyjsť čo i len jedno poschodie. Preto sa mnohí ľudia pohybu bránia a odstavia fyzické aktivity na niekoľko týždňov do úzadia. To je veľká chyba, pretože pľúca je naopak potrebné po prekonaní choroby cvičiť a dostať ich do kondície. S cvičením by ste mali začať približne 7 až 14 dní po odznení posledných symptómov v prípade mierneho priebehu ochorenia. Odborníci neodporúčajú čakať s tréningom dlhšie. Prvé dni by malo ísť len o veľmi jednoduché cvičenie. Vhodná je napríklad chôdza alebo turistika, stačí 20 minút denne. Práve turistika je naozaj skvelou pohybovou aktivitou, pretože sa pohybujete v prírode na čerstvom vzduchu. Navyše ide o pohyb, ktorý dokážete realizovať aj sami bez pomoci trénera. Jednoducho si kúpte trekingové palice a adekvátne oblečenie. Dôležitá je tiež kvalitná treková obuv a veľa spraví prítomnosť niekoho, kto si s vami bude užívať nadšenie z pohybu. Turistike sa môžu venovať dokonca ľudia s pohybovými problémami vďaka rôznym zdravotným pomôckam. Napríklad ortéza na koleno zmierni bolesti kĺbov. Tejto menej intenzívnej pohybovej aktivite sa venujte zhruba 10 dní. Keď začnete pociťovať, že sa vám lepšie dýcha a zvládate prejsť viac kilometrov, môžete intenzitu tréningov zvýšiť a začať sa venovať náročnejším športom. Návrat k tréningovému plánu spred ochorenia by ste však mali konzultovať s odborníkom, aby ste nič neuponáhľali.

Po chôdzi prejdite k posilňovaniu

Okrem chôdze sa môžete po ochorení venovať tiež posilňovaniu. Posilňovanie je vhodné preto, lebo pri ňom pravidelne dýchate a viete presne sledovať progres. Zo začiatku si nasaďte kratšie tréningy, ktoré by nemali trvať viac ako pol hodiny. Robte menej opakovaní cvikov. Odporúčame vám striedať posilňovania s už spomínanou chôdzou, cyklistikou alebo iným kardio cvičením, ktoré môžete prevádzať aj doma pomocou domácich fitness strojov. Okysličenie organizmu je po respiračnom ochorení najdôležitejšou časťou rehabilitácie. K lepšiemu naladeniu na cvičenie vám pomôžu rôzne pomôcky na cvičenia alebo športové oblečenie, ktoré si za skvelé ceny môžete zaobstarať na stránkach e-shopu inSPORTline. A nezabudnite, že k dobrému zdravotnému stavu potrebujete precvičovať nielen telo, ale tiež psychiku. Preto sa pustite do cvičenia s úsmevom a hneď sa budete cítiť lepšie.