Úvod Zdravie a rodina Aké benefity prináša pohyb na čerstvom vzduchu?

Aké benefity prináša pohyb na čerstvom vzduchu?

16
0
ZDIEĽAŤ
Aké benefity prináša pohyb na čerstvom vzduchu?
Aké benefity prináša pohyb na čerstvom vzduchu?

Patríte k ľuďom, ktorí počas dňa prevažne sedia za počítačom? Aktuálne sú hitom režimy home office a vy tak nemáte žiaden pohyb? Ten by mal byť pre každého z nás základnou potrebou a prirodzenou súčasťou života, no v súčasnosti sa stretávame s jeho nedostatkom. Ak sa radíte do tejto skupiny, mali by ste to zmeniť. Budete nielen zdravší, ale aj šťastnejší. Viete aké benefity prináša pohyb na čerstvom vzduchu?

Pohyb zvyšuje výkon srdcovo-cievneho systému, znižuje krvný tlak, či zlepšuje zloženie tukov v krvi, čím znižuje cholesterol. Okrem týchto zdravotných benefitov vám pohyb zaručí udržiavanie si telesnej hmotnosti, zvýšenie svalovej hmoty, spevnenie tela, či spomalenie procesu starnutia a zlepšenie imunitného systému.

Okrem týchto zdravotných účinkov prináša pohyb v prírode doslova aj balzam pre dušu. Je vedecky dokázané, že šťastný život a vnútornú harmóniu dosiahneme práve pohybom. Počas chôdze sa nám znižuje kortizol, stresové hormóny a naopak stúpajú hormóny šťastia. Vieme sa tak zbaviť úzkosti, depresívnych stavov či odbúrať vnútorný nepokoj a navodiť tak pocit šťastia, relaxu a blaženosti.

Ideálnou voľbou na pohyb na čerstvom vzduchu je  výlet do prírody, ktorý vie vykúzliť príjemný zážitok. Okrem toho vie turistika prispieť k pokojnejšiemu spánku, dokáže zlepšiť metabolizmus či kapacitu pľúc. Ak nie ste nadšencom turistiky, nevadí. Vždy si viete vybrať iný druh pohybu, napr. korčuľovanie, bicykel, beh alebo sa vydajte len na výlet s deťmi na potulky do prírody. Slovensko ponúka množstvo tipov kam sa vydať na výlet na čerstvom vzduch. Obdivovať prírodné scenérie, históriu či kultúry našej krajiny môžete aj počas výletu na hrady a zámky na Slovensku, ktorých máme veľké množstvo a zaručene si z nich odnesiete pozitívny zážitok.

Vedeli ste že….

Podľa Svetovej zdravotníckej organizácie by sme mali denne spraviť 10 000 krokov, vykonať aspoň 30-minútovú intenzívnu aktivitu aspoň 5x za týždeň alebo 60 minút 3x za týždeň, prípadne ich kombinácia, aby sme pocítili zdravotné benefity pohybu. No tak ešte stále sedíte?

Inšpirovať sa, na ktorých miestach môžete využiť príjemné (krásne výhľady) s užitočným (napríklad splnený denný limit krokov), sa môžete na stránke miribord.com.