Úvod Zaujímavosti 3 spôsoby, ako formovať chrbtové svaly v obývačke

3 spôsoby, ako formovať chrbtové svaly v obývačke

298
0
ZDIEĽAŤ
3 spôsoby, ako formovať chrbtové svaly v obývačke

Pevný chrbát a svaly do véčka sú snom každého muža. Dámy túžia po jemnejších svaloch, ale radi prezentujú odhalený chrbát v sexi šatách. Dosiahnuť stav dokonalých chrbtových svalov nie je jednoduché. Nutné je pravidelné posilňovanie. Čo robiť, keď nemáte čas na návštevu fitness centra? Formovať chrbtové svaly sa dá aj v obývačke za pomoci skladného športového náradia.

Cvičenie na hrazde

Hrazdy je možné podľa modelu umiestniť aj do tej najmenšej izby. Dajú sa pripevniť na dvere, priskrutkovať na stenu, na strop alebo do rohu miestnosti. Hrazda na cvičenie nie je drahá a umožní vám doma cvičiť nielen chrbát. Na hrazde sa dá precvičiť kompletne celá vrchná časť tela. Príťahmi formujete chrbát, paže, ramená a tiež brucho. Cvičenie spestria gumy na cvičenie a závesný systém. Maximálnu záťaž svalov dosiahnete s pomocou záťažovej vesty. Skúsenejší športovci využívajú pri cvičení na hrazde aj činky, ktoré si vložia medzi stehná. Použiť sa dá tiež kettlebell zavesený na chodidle.

Cvičenie na hrazde je navyše značne efektívne na spaľovanie tukov a na zlepšenie držania tela. Pre dosiahnutie rýchleho progresu je odporúčané na hrazde cvičiť minimálne dva razy do týždne 6 opakovaní cvikov v 5 sériách.

Veslovací trenažér

Veslovací trenažér nie je len kardio strojom, ako si mnohí ľudia myslia. Ide o stroj, na ktorom vyformujete svaly na rukách, nohách, brušné svaly a chrbtové svalstvo. Cvičenie na veslovacom trenažéri je vhodné naozaj pre každého. Odporúčané je ako cvičenie pre ľudí, ktorí trpia bolesťami chrbtice.

Pri cvičení na veslovacom trenažéri spálite veľa kalórií, schudnete a budete mať rovnomerne vybudované svaly na celom tele. Veslovanie je prospešné pre kardiovaskulárny systém a nemá žiadny negatívny vplyv na kĺbový aparát. V lete môže veslovací trenažér nahradiť paddleboard alebo člnkovanie.

Cvičenie s činkami

Minimum miesta vám doma zaberú činky. Je len na vás či sa rozhodnete pre činky jednoručky, nakladacie činky alebo kettlebell. So všetkými vymenovanými druhmi činiek je možné realizovať desiatky cvičení na chrbát. Rozmanité činky kúpite v e-shope inSPORTline.

Zaprite sa do stoličky a cvičte s činkami príťahy. Správnu techniku cvičenia si overte u trénera alebo sa riaďte pokynmi inštruktážnych videí na internete. Dobrým cvikom na chrbát je tiež mŕtvy ťah. Do každej ruky uchopte činky a nadhmatom ich dvíhajte až do rovnej polohy chrbta.