Úvod Zaujímavosti Môžete sa stať copywriterom?

Môžete sa stať copywriterom?

181
0
ZDIEĽAŤ
Môžete sa stať copywriterom?
Môžete sa stať copywriterom?

Možno ste sa už v dnešnom svete stretli s pojmom copywriter alebo copywriting. Ide o profesiu, s ktorou ste na internete určite prišli do styku a ani o tom možno neviete. Ak zistíte o čo ide možno sa aj z vás stane úspešný copywriter.

Čo je copywriting

Surfujete na internete, prezeráte si rôzne webové stránky a čítate zaujímavé články? Či už dáte prednosť lifestylovým magazínom, webom o zdraví či internetovým stránkam pre domácich kutilov nájdete v nich články, ktoré musel niekto napísať. A práve to je práca pre copywriterov. Pod pojmom copywriting sa ale toho ukrýva viac. Tvorba marketingových a aj reklamných textov teda plnenie stránky zmysluplnými článkami zameraných na konkrétnu skupinu užívateľov internetu.

Copywriting je profesia pre každého kto má kreatívne nápady a znalosti o predaji, vie dobre písať a hlavne, dobre ovláda pravopis. Toto povolanie, ako každé iné, má svoje plusy aj mínusy. Skôr ako sa rozhodnete pre túto profesiu dobre si ich zvážte.

Plusy

Práca z domu – písať články môžete kdekoľvek, stačí ak máte počítač a prístup na internet. Pokojne môžete ležať na pláži, sedieť v bare či doma a písať.

Vzdelanie – mať titul alebo ukončené vzdelanie je síce fajn, ale pri copywritingu ide o to ako dobre píšete a či vaše články prilákajú cieľovú skupinu užívateľov internetu. To ale neznamená, že vedomosti nepotrebujete, práve naopak. Aby boli vaše články zaujímavé a ľudia ich vyhľadávali musia sa niečo dozvedieť.

Flexibilný pracovný čas – nemusíte písať 8 hodín denne, nemusíte písať len doobeda alebo cez pracovné dni. Píšete kedy chcete, večer, v noci, cez víkend,… podstatné je odovzdať článok na čas a dodržať tak deadline.

Mínusy

Aj keď sa môže zdať, že články do magazínu pre mužov alebo rady pre záhradkárov sa píšu jednoducho a rýchlo práca copywritera má aj pár mínusov.  Tým hlavným je konkurencia. Na Slovensku je veľa ľudí, ktorí sa chcú touto činnosťou živiť, alebo si privyrobiť. Klienti si preto neraz vyberajú copywriterov podľa ceny a nie podľa skúseností, čo sa môže v konečnom výsledku negatívne ukázať práve na návštevnosti stránky.