Úvod Zdravie a rodina Jednoduché cvičenia pre seniorov pre zvýšenie mobility

Jednoduché cvičenia pre seniorov pre zvýšenie mobility

220
0
ZDIEĽAŤ
Jednoduché cvičenia pre seniorov pre zvýšenie mobility
Jednoduché cvičenia pre seniorov pre zvýšenie mobility

Roky rýchlo utekajú a zrazu je z vás senior. Športy, ktorým ste sa venovali v minulosti už nie je možné realizovať kvôli rôznym zdravotným komplikáciám. Napriek tomu by ste sa pohybu nemali vzdať. Pohyb je nesmierne dôležitý pre fyzické a psychické zdravie. Vďaka pohybu sa zlepší vaša mobilita, predĺžite si aktívny život a zlepšíte jeho kvalitu.

Prečo je cvičenie dôležité aj pre seniorov

Pozitívne naladení seniori o sebe hovoria, že sú v najlepších rokoch. A majú pravdu. Vek je len číslo a cítiť sa dobre môžete hoci aj v osemdesiatke. Niektorí mladí ľudia sú na tom fyzicky horšie ako seniori. Je to kvôli absencii športovej aktivity. Tá je rovnako dôležitá pre ľudí všetkých vekových kategórií. Seniori by sa preto nemali vzdať cvičenia ani vo vysokom veku. Samozrejme, že v rámci ich možností a v rámci toho, čo im zdravie dovolí. Pomocou cvičenia dokážete niektoré choroby zmierniť a niektoré úplne vymiznú. Šport je dôležitý pre kardiovaskulárny systém, posilňuje srdce, cievy a prispieva k spevneniu kostí. Po pár minútach fyzickej aktivity sa vám zlepší nálada a pocítite príliv energie. Vo vyššom veku však konzultujte svoj zdravotný stav s lekárom.

Domáce športové aktivity pre seniorov

Pre seniorov sú určené športy, pri ktorých nezaťažia opotrebované kĺby. Môžu skúsiť cyklistiku. V lete v prírode a na zimu sa premiestnia do obývačka. Spinning bicykel a cyklotrenažér plne nahradia jazdu na klasickom bicykli. Na týchto simulátoroch sa dá regulovať záťaž, a preto si aj starší človek dokáže prispôsobiť intenzitu cvičenia podľa zdravotného stavu. Niektorí seniori majú problém sedieť vo výške. Pre nich je určený mini rotoped. Mini rotoped je možné využívať počas sedenia v kresle alebo na stoličke. S jeho pomocou si precvičíte nohy i ruky. Navyše je táto pomôcka na cvičenie veľmi lacná. Niektoré športy dokážete realizovať bez akejkoľvek pomôcky. Pre seniorov sú vhodné cvičenia ako joga alebo pilates. Počas týchto cvičení sa môžete zamerať na bolestivé časti tela. Dokážu bolesť eliminovať a zväčšiť váš pohybový rozsah. Ich veľkým prínosom je tiež to, že liečia osteoporózu. Spomenúť musíme aj chôdzu, ktorá je prirodzeným a veľmi zdravým pohybom. Hlavne nordic walking je pre seniorov priam stvorený. Ak vás niektorá z uvedených foriem cvičenia zaujala a chýbajú vám adekvátne pomôcky, kliknite na e-shop inSPORTline. Neexistuje žiadna pomôcka a stroj na cvičenie, ktoré by ste na stránkach tohto internetového obchodu nenašli.