Úvod Zdravie a rodina Týchto 5 cvikov vám zaberie iba 15 minút denne a zaručí večnú mladosť.

Týchto 5 cvikov vám zaberie iba 15 minút denne a zaručí večnú mladosť.

18
0
ZDIEĽAŤ
Týchto 5 cvikov vám zaberie iba 15 minút denne a zaručí večnú mladosť.

Ako vyzerá vaše typické pracovné ráno? Tiež patríte k tým, ktorí vstávajú doslova na poslednú chvíľu a v zhone si oblečú prvý outfit, ktorý chytia do ruky a vypijú kávu na prázdny žalúdok?

Stačí, ak vstanete iba o 15 minút skôr a tento ranný stres môžete premeniť na príjemný začiatok dňa. Toto cvičenie je zárukou množstva energie, vitality, zdravia a krásy. Ako je to možné?

Hovoríme o cvičení 5 Tibeťanov, ktoré pôvodne nieslo názov 5 rítov omladzovania. Podľa legendy ho vytvorili lámovia asi pred 2500 rokmi. Cviky boli pôvodne súčasťou tajných praktík, ktoré sa odovzdávali z generácie na generáciu, avšak dostali sa len k pár vyvoleným. Tajomstvo strážili tibetské kláštory, pretože cvičenie bolo považované za súčasť cesty k vyšším úrovniam vedomia.

Dnes už 5 Tibeťanov môže cvičiť úplne každý a dokonca sa to aj odporúča. Typický jogový výcvik zahŕňa nielen telesné cvičenia, ale je prepojené aj so správnym dýchaním a meditáciou. Na týchto troch aktivitách sú založené tisícky metód, ktorých cieľom je dosiahnuť dokonalé zdravie, mentálnu čistotu a duchovné naplnenie.

Okrem regenerácie tela a mysle má cvičenie 5 Tibeťanov aj ďalšie pozitívne účinky:

  • Zlepšenie celkovej pohyblivosti a spevnenia tela;
  • Spomalenie starnutia;
  • Odstránenie bolestí chrbta;
  • Prevencia proti stresu, úzkosti a depresiám;
  • Výrazné zvýšenie energie (nejde pritom o podobnú energiu, akú navodzuje káva);
  • Zlepšenie koncentrácie;
  • Zlepšenie spánku;
  • Zlepšenie cirkulácie krvi;
  • Potlačenie symptómov menopauzy alebo bolestivej menštruácie;
  • Posilnenie imunity;
  • Posilnenie libida.

Ako začať cvičiť?

  1. Kým začnete, venujte niekoľko minút rozcvičke. Krátky strečing, ktorým si ponaťahujete a zahrejete svaly by mal byť základom.
  2. Je dobré začínať s maximálne piatimi opakovaniami jednotlivých cvikov a len postupne pridávať. Ku koncu by ste sa mali dostať na číslo 21 opakovaní. Viac sa neodporúča.
  3. Necvičte cez bolesť. Ak sa na niektorý cvik na začiatku necítite je to úplne v poriadku. Postupne sa k nemu dostanete.
  4. Veľmi dôležité je správne dýchanie. Malo by byť pomalé a hlboké.
  5. Nezabúdajte, že ide o ranný rituál, preto sa odporúča 5 Tibeťanov cvičiť najmä ráno a ešte pred raňajkami.
  6. Cviky vykonávajte na pokojnom mieste a v dostatočne vyvetranom priestore.
  7. Oblečenie má byť pre vás čo najpohodlnejšie.

Nezabúdajte, že tempo je u každého individuálne. Na internete nájdete množstvo inštruktážnych videí. Zvoľte si to vaše a cvičenie berte ako relaxáciu, nie ako povinnosť. Sústreďte sa iba na seba a na dýchanie.