Úvod Zaujímavosti Pohľad: Ako môže pohoda v súkromí prispieť k výkonom v zápasoch

Pohľad: Ako môže pohoda v súkromí prispieť k výkonom v zápasoch

96
0
ZDIEĽAŤ
Ako môže pohoda v súkromí prispieť k výkonom v zápasoch

Na to, aký výkon hráč v zápase predvedie vplýva nesmierne veľa faktorov. Jednak sú to fyzické faktory ako kondícia, natrénovanie, pripravenosť, ale v neposlednom rade sú to aj psychické faktory ako namotivovanosť, miera stresu, koncentrácia a takto by sme mohli pokračovať. Málokto z nás si uvedomuje, že na výkon v konkrétnom zápase, ale aj výkon pri zamestnaní, vplýva vo veľkej miere pohoda v súkromí.

Samozrejme, sto ľudí a sto chutí, takže nedá sa presne určiť niečo, čo bude fungovať na všetkých. Keď je človek vo fyzickej kondícii a má natrénované, je pripravený po taktickej a športovej stránke, tak by jeho výkon na ihrisku mal byť viac než dobrý. Nie vždy to tak ale je. Ako totiž píšeme v úvode, toto je iba jedna strana celkového pohľadu. Treba sa na to pozrieť aj tak, že fanúšikovia po celom svete nevidia takpovediac do súkromia hráčov, do súkromia klubov, a teda nevedia, čo presne sa deje v zákulisí. Takže, chceme tým povedať to, že aj najlepšie pripravený hráč, môže mať určité nejasnosti či komplikácie v súkromnom živote a to sa dozaista podpíše na tom, čo predvedie v konkrétnom zápase.

A to sme ešte nespomenuli tlak. Napríklad vo futbalových kluboch anglickej Premier League je tlak na hráčov naozaj enormný. Sú výborne platení, sú verejné známe osobnosti a každý ich krok sleduje britská tlač. Teda, nielen novinári z Veľkej Británie, ale taktiež aj ľudia po celom svete. Dobrým príkladom je napríklad anglický ofenzívny futbalista Jesse Lingard, ktorý sa dlhé roky snažil presadiť v Manchestri United. Prestalo sa mu dariť, prestal dávať góly, prestal nastupovať a začal sedieť na lavičke náhradníkov. Hovorí sa, že psychická pohoda je polovica zdravia.  Musel bojovať o miesto v zostave, ale priestoru mal málo, a to sa podpisovalo na tom, že keď mal na ihrisku pár momentov na to, aby ukázal, čo je v ňom, tak väčšinou to nestihol.

Potom prešiel do West Hamu United a začal predvádzať výborné výkony. Následne v rozhovoroch prezradil, že celkový tlak v Manchestri aj isté problémy v súkromí sa podpísali pod to, že nepredvádzal také výkony, ako by sa od neho čakali. To je futbal. Niekedy sa dá mentálny stav zlepšiť aj zmenou stravy. Existuje mnoho štúdií, ktoré potvrdzujú, že to, čo jete, vplýva na to, ako sa cítite. A to dáva zmysel.

Toto môžeme sledovať aj v hokeji či basketbale, pričom viac to vyniká v individuálnom športe ako napríklad šípky. Šípkari sú v súťaži sami za seba, musia ukázať to najlepšie, čo sa v nich skrýva, pričom ak nie sú v mentálnej pohode, tak ich výkon skrátka bude ovplyvnený. Vidieť to aj v službách, kde sú stávky na šípky, pričom keď sa v médiách preukáže, že jeden zo šípkarov napríklad prekonal určité ochorenie alebo mal nepohodu v súkromí, s niekým sa pohádal či podobne, tak kurz na jeho výkony ide nahor. Toto odvetvie je stále viac a viac populárne a ľudia aktérov sledujú detailne.

Celé je to o tom, aby ste podávali kvalitné výkony v súťažiach, musíte byť v pohode, po všetkých stránkach. Jeden z najdôležitejších prvkov je mať pohodu doma, byť s blízkymi za dobre, nebyť s nikým pohádaný a mať vyjasnené záležitosti. Psychickú pohodu si viete navoliť pomocou rôznych spôsobov, ktoré sú efektívne. Sami to možno viete potvrdiť, prípadne, viete si predstaviť, že keď máte doma pohodu, tak vaše výkony, teraz to nemusí byť len v športe, ale celkovo, idú nahor.